top of page
Skribentens bildfotografolofsman

Det är dags!


Jag har nog saknat ett sätt att få hemsidan mer personlig. En liten dagbokssida där jag kan dumpa mina tankar om fotografering och om hundarna på ett ofiltrerat sätt känns verkligen rätt. Och bästa sättet att inviga detta på må väl vara med en presentation av nytillskottet i familjen.



Manhof's Amazing Minifox

Den 12 e mars kom hon och fyra syskon till världen. Jag väntade spänt på samtal från uppfödaren men fick sen svar om att det inte skulle bli någon tik till mig men jag fick gärna ta en hane om jag ville. Jävlar vad ledsen jag blev. Cash kan inte bo med hanar så det fanns inte på kartan ens. Den dagen var jobbig att jobba och jag var väldigt nedstämd,hade stått på kö nästan hela dräktigheten och hoppats. Men sen kom det ett sms till, jag var ute på promenad med hundarna och jag öppnade; "hon är din om du fortfarande vill ha henne". Jag grät och skrek ut min lycka i skogen och hundarna tittade konstigt på mig, jag var väldigt glad över att bo utan grannar då kan jag säga.



Sen gick tiden så otroligt långsamt. dagarna var så långa innan det var dags att få hämta hem henne. Jag var så jävla nervös och rädd. Skulle jag verkligen klara detta? Tänk om jag tagit mig vatten över huvudet? Vad händer om jag inte tycker om henne? Men nog fan blev det bra. Jag är så glad att jag vågade gå på magkänslan och skaffa den hund jag drömt om och inte nöja mig med mindre bara för att jag är rädd.


Våra planer är att bli bäst på allt. Jag vill inte begränsa mig till en sport utan vi ska göra allt vi tycker är kul för stunden. Nog var tanken med en till hund att satsa helhjärtat på lydnaden men ju mer tiden går desto tråkigare blir tanken om att bara köra en sport. Lite rally, lite lydnad, lite specialsök och lite agility blir det nog iallafall. Sen drag och uppletande för kul som med dom andra hundarna och vallning såklart. Men det känns läskigt att ta sig ann.

Jag fick höra att det är dumt att tänka som jag, för man kan inte bli bra på allt. Att man bara blir halvdan på mycket då och att man måste nischa in sig för att nå framgång. Det fick mig bara att vilja bevisa att vi visst kan bli bäst på allt vi tar oss för, sådeså.



18 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page