top of page
Skribentens bildfotografolofsman

Att gå utanför sin comfortzone

Att fota hundar sitter verkligen i ryggmärgen vid det här laget, och att fota mina hundar, hemma på gården? Pice of cake verkligen. Jag vet vart ljuset ligger bäst vid olika tidpunkter på dagen och jag har lärt dom betee sig framför kameran.


Men att fota barn. Det är jag inget jag gör varje dag. Jag vill gärna men umgås ju mest med hundar ändå. Så jag blev jätteglad när jag fick möjlighet att fota både barn och hund igår.


Hemma hos mig var jag ut och rastade valp och ljuset var FANTASTISKT så jag kastar mig i bilen lycklig och euforisk över ljuset. Väl framme i Sollefteå låg det en tjock ful grå massa framför solen och ljuset var grått och dassigt. Det är nackdelen med att vara fota i naturligt ljus, det skiftar fort. Men då får man lära sig jobba med ljuset och inte emot.

Man blir lite lagom orolig att man inte ska lyckas få till bilderna som man vill när det är någon annan man fotar åt men det är ju inte värre än att man försöker igen nästa dag. Men nog fick vi till det allt! Vi hittade en jättefin öppen plats och jag fick flera superfina bilder. Så kul!





Självklart fick jag även fota fina chip ensam litegrann, älskar denna på bron med dom ledande linjerna 😍


40 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page